#JantungHatiMamaLieya

Monday, November 24, 2014

Langkawi - Part 1

Actually this happened in March 2014.. baru skrg nak update.. hehehehe.. Hubby and I decided nak g Langkawi for our Holiday this year. Bwk mak abah g bercuti. Mula- mula plan nak naik keta. Parking kat Jeti Kuala Perlis la. Last minit Adik aku plan lak nak follow.. And then, sbb total yg nak pegi 7 orang TAPI keta ada 1 je..so we all decided to take a train to Langkawi.. Nak merasa gak jalan jauh nak pitin.
4 hari 3 malam perancangan kami.
Naik Senandung Malam First Class pada pukul 01.10 pagi on 3 March 2014. Di jangka sampai Arau pukul 9.00 pagi.. Tapi aku tak terasa sgt 9 jam atas keretapi sbb tidor kan. al maklum lah awal pagi. Dlm kul 3 pagi tu teringin gak nak cuba merasa makanan kat kantin TAPI mahal yang amat. Macam makan kat Cafe je. Nak merasa kan. layan je la...

Sampai Arau dalam Kul 9.00 pagi. Ambil teksi utk ke Jeti Kuala Perlis. Tambang satu taxi RM 24. Mmg dah fixed rate dia. So dekat Jeti we all beli tiket Ferry. Dewasa RM 18. Kanak2 RM 13. Tapi Qaisarah dapat free.. Seriau gak naik feri ni. Perjalanan mengambil masa 1 jam 15 minit.

Sampai ke Jeti kami terus ke Booth kereta sewa. Dimana kami telah booking awal2 melalui  http://langkawihomestays.com/. Kami amik pakej Untuk 4 hari 3 malam Apartment Mawar + Avanca + Mangrove Tour (1 boat) Total Up RM 1,350. Quite Satisfied dgn harga dia. 3 Bilik fully aircond + Dapur + Washing machine.
Aktiviti pertama budak2 ni.

Lepas Check in and rehat2kan Minda. petang tu we all pergi bersantai melihat sunset di Pantai Klebang. Nak cuba Laksa Power. Tapi nasib tak ada ISNIN dia tutup. makan je la kat kedai yg bukak. tapi NOT RECOMENDED..

Then, kami teruskan percutian kami ke Dataran Lang. Bersiar2 sambil tgk Big Bird kata danial.

Then, we all go for Dinner and back as we have to wake up early for our next journey..